Pędzle
Podstawowy obiekt służący do malowania interfejsu użytkonika. Można go przypisywać do różnych właściwości kontrolki jak np.
- Background - kolor tła kontrolki
- BorderBrush - kolor ramki kontrolki
- Fill - kolor wypełnienia kontrolki
- Foreground - kolor pierwszego planu, np. wartość tekstowa na przycisku
- OpacityMask - służy do tworzenia przeźroczystych kolorów
- Stroke - służy do malowania rogów kontrolki
SolidColorBrush
Najprostszy z pędzli - tworzy jednokolorowy pędzel. Dostępne są gotowe predefiniowane pędzle w klasie Brushes:
Code:
Można także podawać kolor heksadecymalne:
Code:
bądź jako składowe RGB:
Code:
Gradient
Pozwala na tworzenie pędzla złożonego z dwóch lub więcej kolorów. Koordynaty przebiegają tak jak jest to przedstawione na poniższym obrazku:
są one relatywne do wielkości obrazka.
Code:
Każdy pędzel tego typu udostępnia kolekcję GradientStop która udostępnia dwie ważne właściwości:
- Color - kolor
- Offset - określa miejsce w którym dany kolor nie jest mieszany z innym.
Domyślnie tworzony jest gradient przebiegający w poprzek - od lewego górnego rogu do prawego dolnego. Możemy to zachowanie zmienić ustawiając dwie właściwości: StartPoint oraz EndPoint
Code:
Jeżeli EndPoint lub StartPoint nie pokrywa całej powierzchni, właściwość Spread decyduje jak będzie pokryta reszta malowanego obiektu. Spred może przyjąć jedną z 3 możliwych wartości:
- Pad - używa jednorodnego koloru na końcach przedziału
- Reflect - daje efekt odbitego gradientu na pozostałej powierzchni
- Repeat - powtarza gradient
RadialGradientBrush
Tworzy gradient w kształcie kół:
Właściwości:
- GradientOrigin - określa w którym miejscu jest środek gradientu
- RadiusX - poziomy promień najbardziej zewnętrznego okręgu
- RadiusY - pionowy promień najbardziej zewnętrznego okręgu
Code:
ImageBrush
Pozwala malować po obiektach grafiką pobraną z pliku graficznego:
Code:
Za pomocą właściwości Viewbox określamy która część obrazka ma zostać pobrana (koordynaty tak samo jak w przypadku GradientBrush)
Jeżeli właściwość Stretch jest ustawiona na None można zmienić zachowanie pędzla przez ustawienie właściwości TileMode najlepiej przedstawia poniższy obrazek:
VisualBrush
VisualBrush jest bardzo podobny w działaniu do ImageBrush z tym że do malowania używa obiektów które dziedziczą po klasie Visual np. przycisku:
Code:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz