- Fill - wypełnianie
- Stroke - kolor obramowania
- StrokeThickness - grubość obramowania
- Stretch - określa jak kształt wypełnia dostępną ptrzestrzeń
Rectangle i Ellipse
Dwa podstawowe kształty: prostokąt i elipsa:
Code:
Jeżeli nie zostanie ustawiona wartość Height i Width można użyć właściwości Stretch w celu określenia jak kształt ma wypełnić wolną przestrzeń. Aby uzyskać zaokrąglone krawędzie można użyć właściwości RadiusX oraz RadiusY
Line i Polyline
Linia używa współrzędnych relatywnych do kontenera w którym jest malowana:
Code:
Polyline reprezentuje linię przebiegającą przez wyspecyfikowanie punkty. Pierwszy punkt jest początkiem, ostatni końcem:
Code:
Przecinki między parami X,Y nie są wymagane jednak zwiększa się dzięki nim czytelność kodu.
Polygon
Wielokąt jest podobny do Polyline, z tym że dodatkowo łączy pierwszy punkt z ostatnim oraz pozwala wypełnić zdefiniowany wielokąt poprzez właściwość Fill:
Code:
Jeżeli linie w wielokącie się krzyżują w jaki sposób jest wypełniany kolorem decyduje właściwość NonZero , które może przyjąć następujące wartości:
- EvenOdd - zliczana jest ilość linii potrzebna do dostania się do ograniczonego obszaru. Jeżeli zamknięty obszar można wyznaczyć przez nieparzystą ilość linii jest on wypełniany, w przeciwnym przypadku nie jest wypełniany.
- NonZero - zliczana jest ilość linii potrzebnych do dostania się do zamkniętego obszaru oraz ich kierunek.
Path
Path jest najbardziej skomplikowanym rodzajem kształtu. Opisuje skomplikowane kształty złożone z innych podstawowych kształtów. W Path możemy użyć następujące typy geometryczne:
- CombinedGeometry - pozwala połączyć dwa obiekty typu Geometr
- EllipseGeometry - dane opisujące elipsę
- LineGeometry - reprezentuje linię
- PathGeometry - reprezentuje obiekt złożony z wielu linii, łuków i krzywych
- RectangleGeometry - reprezentuje prostokąt
- StreamGeometry - odpowiednik PathGeometry z tą różnicą, że tylko do odczytu
Code:
Klasa CombinedGeometry pozwala stworzyć obiekt złożony z wielu figur. Sposób ich łączenia determinuje właściwość GeometryCombineMode która może przyjąć następujące wartości:
- Exclude - odjęcie drugiego kształtu od pierwszego
- Intersect - przecięcie, czyli część wspólna
- Xor - przestrzeń nie dzielona wspólnie między figurami
- Union - suma
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz