Ustawienia aplikacji mogą przechowywać takie dane jak adres serwera, domyślny katalog zapisu plików błędów itp.
Ustawienie posiada cztery właściwości:
- Name - nazwa ustawienia
- Type - typ przechowywanych danych
- Value - wartość
- Scope - zakres (użytkownik, cała aplikacja)
Należy tutaj zaznaczyć ważną różnice odnośnie zakresu obowiązywania ustawień. Ustawienia na użytkownika są zarówno do odczytu jak i zapisu. Ustawienia z zakresem całej aplikacji są tylko do odczytu. Zmieniać je można tylko podczas ich definiowania.
Ustawienia definiujemy we właściwościach projektu, na zakładce Settitngs:
Dostęp do właściwości odbywa się poprzez klasę
Settings:
Code:
var serverAddress = Properties.Settings.Default.ServerAddress;
Ustawienia użytkownika możemy w prosty sposób zmienić - przypisujemy nową wartość i wywołujemy metodę
Save:
Code:
Properties.Settings.Default.Setting1 = "new valu";
Properties.Settings.Default.Save();
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz