środa, 9 stycznia 2013

70 - 511 Podsumowanie i wrażenia po egzaminie

Do egzaminu przygotowałem się już od dłuższego czasu. Artykuły, które w tym czasie tutaj umieszczałem miały na celu zapisanie notatek, aby na parę godzin przed egzaminem powtórzyć sobie najważniejsze rzeczy.
Pytania dotyczyły głównie możliwości które oferuje WPF - bindowanie, walidacja, szablony, style. Nie zabrakło także pytań dotyczących bezpieczeństwa tworzonych aplikacji.
Z mojej perspektywy pytania były ciekawe i pozwalały zweryfikować, czy ktoś ma do czynienia z programowanie w WPF czy może tylko jest oczytany w tematach.
Przystępowanie do egzaminu po przeczytaniu tylko artykułów na temat WPF nie ma sensu. Należy poświęcić wiele czasu na praktyczną część i dużo ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć praktycznie pisząc kod.
Czasu na egzamin jest wystarczająco dużo, aby można było go dwukrotnie odbyć. Można więc na spokojnie przemyśleć sobie kawałki kodu i nawet jeżeli nie jest się czegoś pewnym, drogą dedukcji dojść do prawidłowego rozwiązania.
Czy taka forma egzaminu w pełni odzwierciedla wiedzę i umiejętności programisty? Nie mam zamiaru tutaj polemizować z kimkolwiek na ten temat. W każdym razie sama wiedza teoretyczna nie jest wystarczająca, a znajomość i wiedza, że takie narzędzie przydaje się do tego a tamto do tamtego - nie zastąpi praktycznych umiejętności posługiwania się nimi.
Egzamin zaliczony :) czas na kolejne wyzwania. W planach mam zdanie 5 egzaminów do maja. W tym momencie mam już pierwszy za sobą.
Kolejny który zamierzam podjąć to 70 -516 Accessing Data with Microsoft .NET Framework 4 - możecie się spodziewać następnych notatek ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz